גן ילדים ייחודי במודיעין

אחת ההחלטות הקשות והראשונות העומדות בפני ההורים הצעירים, הינה ההחלטה לאיזה גן לשלוח את ילדם, משזה כבר עומד על דעתו. בעוד שבגילאים נמוכים הדגש שעליו צריך לתת את הדעת הוא  חום ואהבה שיקבל העולל, בגילאים מתקדמים יותר נכנסים שיקולים נוספים למשוואה.  למשל מה רמת החינוך בגן האם הגן ייחודי או שהוא עוד אחד מאותם גנים הדומים זה לזה, האם בגן יידעו להתמודד עם השאיפות
Learn more »


גן ילדים איכותי במודיעין

סוף סוף הילד גדל ובשעה טובה ניתן לשים אותו בגן ילדים. הורים רבים ובצדק מעוניינים שילדם יהיה ב גן ילדים איכותי במודיעין ולא בגן רגיל. אז כאן נשאלת השאלה, מה הוא באמת גן ילדים איכותי. כשמבחר הגנים הוא כל כך גדול וכשישנן כל כך הרבה שיטות חינוך המבטיחות הרים וגבעות איך יכול ההורה הצעיר לוודא שאכן גן הילדים העומד מולו הוא אכן גן ילדים
Learn more »


מהפך במטבח – עוברים לתפריט בריא בגן הילדים

חשיבות התזונה אצל ילדים ילדינו מורגלים לצרוך מזון תעשייתי בעל ערך תזונתי דל, מוצרי בשר וחלב, מזון מטוגן, וכמובן שפע של ממתקים. אנחנו עברנו ל תפריט בריא בגן הילדים והחלטנו לייצר מהפך במטבח שלכם ולהעניק עצות ומתכונים לאלה שמחליטים לעשות מהפך במטבח. מתוך מאמר אודות דפוסי אכילה לא בריאים: כשהרך הנולד גדל מעט, הוא נחשף לתזונה בחוג המשפחה. אם נולד למשפחה למודת ג'אנק פוד, בהדרגה
Learn more »


חשיבות המוסיקה בגיל הרך

המוסיקה היא כלי להבעה ותקשורת, כלי ביטוי רגשי מופשט, ובעלת תפקיד חברתי תרבותי ופסיכולוגי. המוסיקה יוצרת תחושת שייכות וגיבוש ובנוסף, היא כלי למרגוע, לשמחה, להוצאת אנרגיה ושחרור לחצים. היא גם שפה מופשטת, תופעה אוניברסאלית, והיכולת להבין ולקלוט אותה או להביע באמצעותה היא יכולת מולדת. אנו בגנים דמוקרטים יצירתיים שמים דגש על חשיבות המוסיקה בגיל הרך. חשיבות המוסיקה בגיל הרך  מחקרים מדעיים מראים כי החשיבה המוסיקלית היא השלב
Learn more »


המשחק בגיל הרך

ילדים לומדים מתוך משחק, זוהי הדרך שלהם ללמוד על העולם הסובב אותם. באמצעות המשחק מחדדים הילדים את היצירתיות והדמיון, מתרגלים מיומנויות מוטוריות ואחרות, מחזקים את הדימוי העצמי והאינטרקציה החברתית. זמן משחק נחשב גם כזמן איכות לתקשורת עם ההורה מעבר להעשרה הנרכשת בעקבות המשחק. הסקרנות של הילד מעודדת מוטיבציה למשחק, הרצון לדעת ולחוות הנאות חדשות מניעות את הילד לשחק. לכן חשוב עד מאוד, שהמשחק שהילד
Learn more »


התמודדות עם פחדי ילדים

להתמודד עם פחדי הילדים המציאות השתנתה ביום אחד. הילדים (וההורים) מפחדים. מה עושים כדי לעזור לשמור על נורמליות ? חשוב להבין שמדובר במצב לא נורמלי וזמני. מדובר בשינוי שנכפה עלינו מבחוץ, מעורר בנו הרגשה של חוסר שליטה וחוסר אונים, בעיקר מאחר שאין לנו יכולת לשנות אותו. חוסר השליטה גורם לנו להרגיש חלשים יותר וחסרי אונים וזה גורם להגברת החרדה. מאת : אביטל יעקובי, פסיכולוגית מומחית
Learn more »


אח חדש במשפחה

איך מבשרים לילד על הולדת אח/ות חדש/ה? מאת: חיים עמית,פסיכולוג חינוכי, מטפל משפחתי מוסמך, יועץ   למה חשוב להכין במיוחד את הילד הראשון לקראת הולדת אח/ות חדש/ה? הצטרפות חבר חדש למשפחה מהווה משבר התפתחותי בחיי כל ילד, במיוחד לגבי הילד הראשון. הילד הבכור, שהיה עד כה "המלך" של המשפחה, זכה בתחילת דרכו בחיים למלוא תשומת הלב, הפינוק וההתייחסות מההורים ומהמשפחה הקרובה והמורחבת. הוא התרגל למקומו
Learn more »


נשיכות בגיל הרך

נשיכות בגנון ותורתו של ויניקוט לגבי תוקפנות, מאת נופר ישי-קרין נופר ישי-קרין, פסיכולוגית קלינית, תחנת "העמקים"* נשיכות בגנון נשיכות מופיעות כבר בגיל מוקדם מאוד, כחלק מבדיקת הסביבה. בשלב זה התינוק אינו מודע כלל לכך שמדובר ב"נשיכות", ומבחינתו הוא בודק את הסביבה. בהמשך, הוא נעשה פעיל יותר, עצמאי יותר ובעל יוזמה. גם הכוח הגופני שבנשיכה הוא משמעותי יותר. בהתאם לכך, מופיעות תגובות מהסביבה, המחזקות אצל
Learn more »


גבולות בגיל הרך

כך תגידו לילד "לא" ותישארו בחיים הילד מכיר מצוין את רגשי האשם שלכם ויודע לסחוט אותם טוב טוב כשהוא רוצה משהו. פרופ' עמוס רולידר מזכיר לכם שזה בדיוק התפקיד שלו. התפקיד שלכם, לעומת זאת, הוא לדעת להציב את הגבולות פרופ' עמוס רולידר 31.07.08, 08:36 פורסם: שעת ערב, האוויר החם עומד מלכת וכל רצונותיכם ומאווייכם ממוקדים כרגע באכילת אבטיח קר וקריאת עיתון ואם אפשר –
Learn more »


תוכנית לימודים מוסיקלית בגן ילדים

  היעדים בתהליך ההוראה ברמת מטרות-על הם: לסייע להתפתחות הפוטנציאל המוסיקלי המולד של התלמיד, ולעצב את התלמיד באמצעות המוסיקה, כאדם רגיש הקולט מהסביבה בה הוא חי ומסוגל לתרום לה.    הדגש הינו על ההנאה הרגשית והאסתטית של הילד.     שלושת המרכיבים העיקריים בתהליך הם: אלמנטים ריתמיים. אלמנטים מוסיקליים. נושאים חוויתיים. 1. הגוף ככלי ראשוני להפקת צליל: הילד יכיר את אברי הגוף השונים בשמותיהם. הילד יכיר את אפשרויות התנועה
Learn more »