הסתגלות לגן בימים הראשונים

הסתגלות הינה תהליך וכל תהליך דורש זמן.
תהליך זה של ההסתגלות יהיה הרבה יותר קל לילד אם ההורה יהיה רגוע ושלם עם החלטתו לגבי בחירת הגן המתאים. הורה כזה נותן אמון בגננת וסומך על יכולת הילד להתמודד ולהסתדר בגן. הורה מהסס יעביר לילד תחושה של חוסר ביטחון דבר שיקשה על ההסתגלות לגן. רצוי מאוד לשתף פעולה עם הגננת וכשזו מבקשת לעזוב את הגן לעשות זאת. חשוב לתת אמון בגננת שהיא תסתדר עם הילד גם אם כל ילדי הגן עדיין בוכים.
הפרידה מן הילד חייבת להיות הדרגתית: בימים הראשונים, רצוי להישאר עם הילד מעט לתת לו אפשרות לשתף את ההורה במשחק או בפינה כלשהי. חשוב לא להאריך את זמן השהייה של ההורה בגן. סביר להניח שאם הילד בוכה הוא יירגע.
רצוי לא להאריך את הפרידה, לבצע "טקס פרידה" קבוע וקצר מספר ימים בהם ההורה מבלה עם ילדו בגן. על מנת לא להקשות על תהליך ההסתגלות של הילד לגן וכן לא להקשות על עבודת הגננת והצוות יש להגביל לכך מספר ימים ולעמוד בכך.
לאחר פרידה ועזיבת הגן רצוי שלא לחזור לגן ולהיפרד שוב ושוב, או להציץ מבחוץ. גילוי ההורה יגרום לבכי הילד וזה עלול לעכב את ההסתגלות.
רצוי שלא להעלם לילד בזמן שהוא משחק, דבר העלול לגרום לחוסר ביטחון וחוסר אמון.
בסופו של היום רצוי שיהיה אדם קבוע שלא יאחר לקחת את הילד מהגן, ולמנוע חרדה שהילד רואה הורים אחרים שמגיעים לקחת את ילדם והוריו לא בסביבה.

בהצלחה
עידית והצוות החינוכי
גנים דמוקרטים יצירתיים

מאמרים נוספים

מציאת גן איכותי במודיעין: שלב אחר שלב בדרך לגן

מציאת גן איכותי במודיעין: שלב אחר שלב בדרך לגן

סורקים קבוצות בפייסבוק כל הזמן? מתשאלים הורים בגני שעשועים? מסתובבים בלי סוף מגן לגן? מתלבטים ותוהים מה הכי טוב לילד שלכם? במאמר הקרוב נעבור על השלבים למציאת גן איכותי במודיעין כדי להבטיח לכם וילדיכם את המסגרת החינוכית הטובה והמותאמת ביותר שיוכלו לקבל.

גנים במודיעין: מגיע לילדיכם הטוב ביותר

גנים במודיעין: מגיע לילדיכם הטוב ביותר

לילד שלכם מגיע הטוב ביותר. גן הילדים הוא אחת המסגרות המשמעותיות בחייו כשתפקידו להעניק חום, אהבה ולהקנות ערכים. ישנם שפע של גנים במודיעין והתפקיד שלכם הוא למצוא את האחד שהילד שלכם ישמח להגיע אליו בכל בוקר מחדש.

גני ילדים במודיעין

גני ילדים במודיעין

יש לא פחות ממאה גני ילדים במודיעין, כל גן שונה ואנו כהורים מתלבטים – מהו הגן הטוב ביותר עבור חינוך ילדינו. תהליך חיפוש הגן הילדים עשוי להעלות רגשות רבים אצלנו ההורים ולכן ננסה לפרט ככל האפשר על התהליך.