חשיבות היצירתיות בילדים

אין דרך אחת שמתאימה לגידול וחינוך ילדים. ניתן להביא לביטוי את הייחודיות והפוטנציאל של כל ילד רק באמצעות הקשבה וזיהוי 'מערכת ההפעלה' הפרטית שלו, והעצמתה באמצעות ארגז כלים המתאים לו ולסיטואציות השונות בחייו.

על מנת לצלוח את התפקיד הקשה והאחראי של גידול וחינוך ילדים, עלינו להיות יצירתיים ויותר מכך לאמן אותם להבעת היצירתיות הטבועה בהם ולרכישת כלים לשימוש ביצירתיות.

חשיבות היצירתיות בילדים

חשיבות היצירתיות בילדים היא גבוהה מאוד. להיות יצירתי זה אומר להיות משוחרר ולא מקובע, לדעת להגמיש את המחשבה ולהתבונן מעבר למה שמובן מאליו, לאמן את עצמנו ואת ילדינו להעיז לחשוב אחרת. מהמקום הזה, יוצאות התנסויות מאתגרות ותגליות חדשות. ובעיקר: דרך חיים.

חשיבות היצירתיות בילדים

בגן הילדים ההתנסויות הן ראשוניות והלמידה באה בעקבותן. לכן, חשוב כבר מהגיל הרך לאמן את הילדים לפעול ולחשוב באופן יצירתי. זוהי מיומנויות נרכשת המהווה כלי אסטרטגי להצלחה ולאושר בחיים. וזה בעצם, כל מה שאנחנו רוצים בשבילם.

האם הייתם רוצים שילדכם ידע לעקוף מכשולים במקום להיתקל בהם? שתהיה לו יכולת חשיבה עצמית בפתרון בעיות ? לעודד בו את תכונת הסקרנות? שיהיה פרואקטיבי בחייו?

טיפוח יצירתיות בגיל הרך, מאפשר גמישות מחשבתית, מיומנות מציאת חלופות וביטוי עצמי מרבי בעתיד, תוך יכולת להסתגל בקלות רבה יותר לתנאי הסביבה הדינאמית בה אנו חיים.

יצירתיות לכל החיים

בואו נודה, החיים בחברה המודרנית מפגישים אותנו מידי יום ביומו עם מצבים חדשים. אנו חיים בעולם דינמי בו אנו נדרשים להגיב לסיטואציות משתנות ומתפתחות כל הזמן, מציאות בה הקונפליקטים קשיים ואתגרים הולכים וגדלים. הצלחה בחיים מחייבת אותנו להפעיל מיומנויות המאפשרות גמישות, מקוריות, פתיחות מחשבתית (לא להיות מקובעים) ולא פחות חשוב: לא לפעול מתוך הרגל.

במילים אחרות: אחד מכלי העבודה החזקים והאפקטיביים להצלחה בחיים, ביותר שאנו להעניק לילדנו, היא יצירתיות. כלומר, ראיה והתייחסות רב גונית לכל דבר עליו אנו נדרשים להגיב או להתייחס.

ההמלצה הטובה ביותר לגן ילדים היא הילד עצמו, אשר יוצא מהגן עם עולם יצירתי עשיר יותר וכל היכולות לבטא את עצמו ואת היצירתיות שלו.

מאמרים נוספים

מציאת גן איכותי במודיעין: שלב אחר שלב בדרך לגן

מציאת גן איכותי במודיעין: שלב אחר שלב בדרך לגן

סורקים קבוצות בפייסבוק כל הזמן? מתשאלים הורים בגני שעשועים? מסתובבים בלי סוף מגן לגן? מתלבטים ותוהים מה הכי טוב לילד שלכם? במאמר הקרוב נעבור על השלבים למציאת גן איכותי במודיעין כדי להבטיח לכם וילדיכם את המסגרת החינוכית הטובה והמותאמת ביותר שיוכלו לקבל.

גנים במודיעין: מגיע לילדיכם הטוב ביותר

גנים במודיעין: מגיע לילדיכם הטוב ביותר

לילד שלכם מגיע הטוב ביותר. גן הילדים הוא אחת המסגרות המשמעותיות בחייו כשתפקידו להעניק חום, אהבה ולהקנות ערכים. ישנם שפע של גנים במודיעין והתפקיד שלכם הוא למצוא את האחד שהילד שלכם ישמח להגיע אליו בכל בוקר מחדש.

גני ילדים במודיעין

גני ילדים במודיעין

יש לא פחות ממאה גני ילדים במודיעין, כל גן שונה ואנו כהורים מתלבטים – מהו הגן הטוב ביותר עבור חינוך ילדינו. תהליך חיפוש הגן הילדים עשוי להעלות רגשות רבים אצלנו ההורים ולכן ננסה לפרט ככל האפשר על התהליך.