יצירתיות בגן הילדים

היום זה כבר לא סוד שפיתוח יצירתיות אצל ילדים בגיל הרך משפרת את הליך ההתפתחות של הילדים ומשפיעה לטובה על ההתמודדות שלהם עם אתגרים ומכשולים גם בחייהם כבוגרים. פיתוח חשיבה יצירתית מהותי לגידול ילדים שיצליחו, יהיו מאושרים בחייהם ויממשו את החלומות שלהם לאורך כל חייהם. כדאי להתחיל בבית וכמובן גם לטפח יצירתיות בגן הילדים.

יצירתיות בגן הילדים

הדרך הפשוטה ביותר לפתח חשיבה יצירתית אצל ילדים, היא להציג להם חומרים ורעיונות ולתת להם לבטא באמצעותם את תפיסת עולמם. כל יצירת אומנות, שרבוט ועבודת מלאכה מאפשרת לפתוח צוהר לעולם הדמיון העשיר של הילדים ונותנת להם הזדמנות להתאמן על תרגום הדמיון והיצירתיות לתוצאות פיזיות.

יצירתיות בגן הילדים

דווקא ככל שנותנים לילדים אתגרים יצירתיים קשים יותר, כדוגמת יצירת עבודת אומנות מחומרים בלתי שגרתיים, אנחנו מעודדים אותם לחשוב מחוץ לקופסא ולהגיע לפתרונות יצירתיים ומעניינים יותר. הילד לומד להתמודד עם אתגר שלא נתקל בו קודם, ועל הדרך לומד גם שלא כל בעיה חייבת להיות מקור לתסכול ולכישלון, אלא תמיד אפשר למצוא יצירתיות להתמודדות עם האתגר.

בנוסף, כאשר הילד מציג בגאווה להוריו את יצירת האומנות עליה עמל ואשר הייתה עבורו אתגר יצירתי, חשוב לתת לו את החיזוקים והעידודים המתאימים על מנת להדגיש עד כמה זה חשוב שהוא הצליח להתגבר על המכשול והפיק תוצאה כה טובה. כך גם ישתפר הקשר בין ההורים לילד אשר יבין שהוריו גאים בו ומעריכים אותו, וגם תגבר שביעות הרצון של הילד מתוצאות הליך החשיבה וההוצאה לפועל של הרעיון היצירתי.

בעתיד, כאשר הילד יגדל ויהיה לאדם בוגר הנתקל במכשולים בחייו, יהיה לו אך טבעי להמשיך לפתור בעיות באופן יצירתי, אחרי שלמד שפתרונות בלתי שגרתיים הם לפעמים הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אתגרים.

לאור החשיבות הרבה של פיתוח היצירתיות, אנחנו בגנים דמוקרטיים יצירתיים תמיד משתדלים להעמיד בפני הילדים אתגרים יצירתיים ולתת להם את מלוא ההזדמנויות לפתח הליך חשיבה יצירתי, חופשי ומחוץ לקופסא על מנת שיגדלו להיות בוגרים מצליחים, מאושרים ויצירתיים יותר.

מאמרים נוספים

מציאת גן איכותי במודיעין: שלב אחר שלב בדרך לגן

מציאת גן איכותי במודיעין: שלב אחר שלב בדרך לגן

סורקים קבוצות בפייסבוק כל הזמן? מתשאלים הורים בגני שעשועים? מסתובבים בלי סוף מגן לגן? מתלבטים ותוהים מה הכי טוב לילד שלכם? במאמר הקרוב נעבור על השלבים למציאת גן איכותי במודיעין כדי להבטיח לכם וילדיכם את המסגרת החינוכית הטובה והמותאמת ביותר שיוכלו לקבל.

גנים במודיעין: מגיע לילדיכם הטוב ביותר

גנים במודיעין: מגיע לילדיכם הטוב ביותר

לילד שלכם מגיע הטוב ביותר. גן הילדים הוא אחת המסגרות המשמעותיות בחייו כשתפקידו להעניק חום, אהבה ולהקנות ערכים. ישנם שפע של גנים במודיעין והתפקיד שלכם הוא למצוא את האחד שהילד שלכם ישמח להגיע אליו בכל בוקר מחדש.

גני ילדים במודיעין

גני ילדים במודיעין

יש לא פחות ממאה גני ילדים במודיעין, כל גן שונה ואנו כהורים מתלבטים – מהו הגן הטוב ביותר עבור חינוך ילדינו. תהליך חיפוש הגן הילדים עשוי להעלות רגשות רבים אצלנו ההורים ולכן ננסה לפרט ככל האפשר על התהליך.